שאל את הרב

פירוש חלום

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 10/04/24 15:31 ב בניסן התשפד

שאלה

הרב שלום,

אבא שלי נפטר לפני כשנתיים .

חלמתי חלום עלינו שאשמח לדעת אם יש לו פירוש כלשהו.

החלום מדבר על כך שאני ואבא שלי ז"ל רבנו על משהו לא ממש זוכרת את פירוט הריב כתוצאה מהריב אני הרגשתי שאני מאוכזבת ממנו כי ציפתי ממנו לתמיכה בנושא מסוים שעליו רבנו והוא לא תמך וגם אמר איזה אמירה שגם אותה לא בדיוק זוכרת וכתוצאה ממנה מאד נעלבתי.

אחריי הריב הופיע סיטואציה שזה היה יום שישי והיינו בבניין שאנחנו גרים בו ואני הלכתי לקומה אחרת ששם בעצם הייתה חברה טובה שלי שזה היה הבית שלה ונכנסתי אליה והייתי אצלה .

אחריי זה היא הייתה צריכה להיכנס להתקלח כי משפחה שלה הייתה צריכה להגיע אליה ואני הלכתי לבית בחזרה העניין שהבית זה לא היה הבית שלנו שאנחנו גרים אלה הבית של השכנים שבחלום הוא הבית שלנו .

ואז התקשרנו לבני דודים שלי שהם היו בחלום בחול שיעשו איתנו את הארוחת שישי בוידאו זה היה ממש כמו מנהג כיאלו זה משהו שקורה הרבה זמן, הרגל כזה הבני דודים התלבשו חגיגי אני וההורים לא זוכרת.

ואז הייתה בכלל סיטואציה לא קשורה שהייתי במלון ורציתי לחזור לחדר ואמא שלי לא זכרה את המספר חדר ואז היא אמרה לי בטלפון בערך מספר ואני הייתי במעלית והיה שם 6 קומות וזה בעיה שהיא לא זכרה את המספר בסוף היא אמרה שהיא זוכרת את הקומה זאת הייתה קומת כניסה ואמרתי לה שזה לא הגיוני אבל אז היא אמרה לי את המספר חדר שנראה לה שזה זה ואני הלכתי לקומה שהיא אמרה והתחלתי לחפש את החדר ואז התבלטתי בין כמה חדרים כי המספר לא היה ברור לי החדר שלנו היה 316 והחדרים היו

315 אבל אחריי זה במקום שיהיה 316 היה 3116

וזה לא היה הגיוני בסוף ראיתי שאבא שלי יוצא מהחדר והיינו בריב ואז נכנסתי לחדר שלנו במלון שראיתי את אבא שלי יוצא ממנו וזהו ככה נגמר החלום.

האם יש פירוש לחלום?

חייבת לציין שאני ואמא שלי לא בתקופה טובה והמערכת יחסים שלי ושל אבא שלי הייתה קרובה יותר.

תודה רבה הרב על המענה.

תשובה

שלום

כמו שכתבתי לך בעבר, באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום. קל וחומר במקרה שיש ברקע פטירה של אדם כל כך קרוב.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים.

במקרה שלך, אני חושב שזה די ברור שיש פה שילוב של הקשר עם אבא ז"ל וכל מיני זיכרונות רחוקים מהעבר יחד עם כל מיני דמיונות (הדברים הלא הגיוניים בחלום הם נורמליים לחלוטין. זה קורה בהמון חלומות, כי בדמיון של החלום הרבה דברים מתערבבים יחד)

חלומות שווא ידברו.

אם אדם קם מוטרד מחלום, הוא יכול להגיד את הנוסח המופיע בסידורים בזמן ברכת כהנים, ואם מרגיש צורך, אז גם לעשות הטבת חלום בפני קרוביו וחבריו כפי שמופיע בחלק מהסידורים, וכמובן, תמיד טוב לתת צדקה, ולעשות דברים טובים לעילוי נשמתו.

אין לך מה לדאוג.

ואני מאוד ממליץ למצוא דרך לשפר את הקשר והיחסים עם אמא, בלי קשר לאיך היא מתנהגת, אלא רק מצידך בתור בת שמכבדת הורים.

כואב לומר, אבל לפעמים כשרוצים לשפר ולתקן את הקשר זה כבר נהיה מאוחר מדיי.

כל טוב

כתבות נוספות