שאל את הרב

אמונה ב-ה' באחרית הימים

חדשות כיפה הרב בניהו ברונר 30/12/02 20:46 כה בטבת התשסג

שאלה

אנו למדים, כי בביאת המשיח, בביאת הגאולה השלמה, כל העולם יכירו במציאות הקב"ה. כמו"כ-כל עמ"י יעבדו את ה', או במלים אחרות- כולם יאמינו ויהיו דתיים.

ברור שאנו נמצאים כעת בשלבים של גאולה, ואף יש לכך הוכחות מהמקרא, מסכת סוטה, ועוד.

במצב הנוכחי הקיים בא"י, בעמ"י, לא נראה לי שיש סיכוי כלשהו שכל האפיקורסים, הכופרים ודומיהם יאמינו לפתע ב-ה' ויקיימו את המצוות. הרי המצב כיום רק מחזק אצלהם את חוסר האמונה, הפקפוק והזלזול בתורה ובדרכה! אם-כן, מה ישנה אותם, מה יזיזם מעמדתם האיתנה ויקרבם לעמדה הנכונה והצודקת עליה כתבתי בתחילת השאלה? ואם הנבואה המובאת במסכת סוטה (משנה ט'- "...ופני הדור כפני הכלב... ואין לנו על מי להשען-רק על אבינו שבשמים...") אכן מתקיימת/תתקיים בימינו, היא לא תשיג את המטרה ההפוכה?! --> תחזק את ח-ו-ס-ר האמונה בקב"ה ובתורתו!! כך יוצא, שהכל סותר את הכל...! האמנם? הייתכן??

תשובה

ב"ה כ"ט טבת תשס"ג

שלום רב!

אני מודה לך על שאלתך המפורטת.
התהליכים בזמן הגאולה הם מנווטים בעיקר על ידי הקב"ה, כדאי ללמוד בעיון את פרקי הגאולה בספר יחזקאל פרקים ל"ו-ל"ז שם רואים שהקב"ה הוא זה שמוביל את גאולת ישראל, "לא למענכם.. אלא למען שמי המחולל בין הגויים", הקב"ה גואל ישראל לא בזכות מעשיהם אלא על מנת להפסיק את חלול השם הנורא שהיה בתקופת הגלות. גאולת ישראל היא גאולה פיזית וגם גאולה רוחנית שבאה אחריה, "וזרקתי עליכם מים טהורים... ונתתי לכם לב בשר" שם ביחזקאל, ולכן למרות שבדרך הטבע נראה לנו שאין סיכוי, זה רק כי עיננו טרוטות, והראיה שלנו היא אנושית ולכן היא מוגבלת, כדאי לעיין בספר "דעת תבונות" לרמח"ל שם הוא עוסק בהנהגת הייחוד שהיא ההנהגה של זמן הגאולה.
מצד שני שומה עלינו לעשות את המירב על מנת לקרב את עם ישראל לתורה, מתוך אהבה "אוהב את הבריות ומקרבם לתורה" כדרכו של אהרן הכהן, ובע"ה יש ויהיו הצלחות גדולות בעשיה זו, אבל תמיד צריך לזכור שהקב"ה הוא מנהל את עולמו, ובייחוד בזמן הגאולה,

שנזכה בב"א.

בניהו ברונר

צפת

כתבות נוספות