שאל את הרב

אפליקציה להגבלת שימוש בטלפון ותוכנות סינון

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/08/21 15:35 כד באב התשפא

שאלה

שלום רב

אשמח להמלצה על אפליקציות מעקב שימוש של הילדים בטלפון. ל 2 מהם יש אייפון ולאחד אנדרואיד ואני מחפשת אפליקציה שתתן מענה לכל המכשירים. מבקשת להגביל שעת שימוש וסך שעות שימוש ביום לגלישה עם אפשרות להשאיר את הוואטסאפ פעיל.

תודה רבה

תשובה

שלום רב.

שמחים שפניתם אלינו. המודעות של ההורים לזמן השימוש של ילדיהם במסכים השונים היא משמעותית מאוד. ויש היום כלים טובים שמאפשרים שליטה טובה על הנושא.

אפליקציה חינמית מומלצת לשימוש עם מס' מכשירים היא google family link, היא מאפשרת שליטה על מס' מכשירים בו זמנית.

אפליקציה מומלצת נוספת אך בתשלום היא Ylimit, יש שמה מס' פונקציות נוספות והממשק נוח יותר. תוכלו לנסות אותה ל-30 יום ואז להחליט אם להמשיך להשתמש בה.

נושא נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא התוכן הנכנס אל המכשירים של ילדיכם. הרשת היום מוצפת בתכנים שאינם מתאימים לילדים ולפעמים אפילו לא למבוגרים. לכן המלצתי היא להתקין סינון למכשירים.

יש מגוון פתרונות: החל מסינון בסיסי וחינמי של ספקיות הסלולר (שחייבות לסנן לכל מבקש, ע"פ חוק). הוא אמנם מאוד בסיסי וקל לעקיפה-אך טוב ממכשיר פרוץ לחלוטין.

אופציות נוספות הן נטספרק ורימון שנותנות סינון איכותי שמאפשר התאמה אישית ברמה שתבחרו עד לרמת האפליקציה והאתר הספציפיים. יתרון נוסף בנטספרק הוא היכולת ליצור מערכת שעות ולנהל את הזמן של ילדיכם במסך בהתאמה אישית.

למידע נוסף וסיוע בהתקנה וניהול האפליקציות והסינונים השונים תוכלו לפנות אל 'מוקד אור'- המוקד הטכנולוגי של ארגון 'לוקחים אחריות-משנים מציאות ברשת'. אפשר לפנות בווטסאפ למספר - 0733212727.

מוזמנים לפנות שוב בשמחה

כפיר

כתבות נוספות