-
חומש הפקודים
מהו בעצם כלל ישראל? מספר פרטים (רב ככל שיהיה) שהתאגד; או שיש פה ישות אחת מחולקת לחלקים?
ירׂחם שמשוביץ
18/12/02 00:00
-
במספר שמות לפרשת במדבר
מספרים רבים מופיעים בפרשתנו, לשם מה צריך לספור ? ומה רצתה התורה ללמדנו?
הרב יעקב מאיר
18/12/02 00:00
-
כי לי כל הארץ
מה מחפשת פרשת השמיטה בסוף ספר ויקרא?כיצד מתקשר איסור מכירת הארץ לצמיתות ופרשת שילוח עבדים?
ירׂחם שמשוביץ
18/12/02 00:00
-
דודו או בן דודו יגאלנו
איך מגיעים אנו משבת בראשית לשבת הארץ לגאולת העולם?
ירׂחם שמשוביץ
18/12/02 00:00
-
האוטופיה התנ''כית
איך אמור להיראות העולם בראיית התורה? ואיך אנו יכולים להביא את העולם לדרגה הנדרשת?
ירׂחם שמשוביץ
18/12/02 00:00
-
טבעיות וקדושה
מה עושה פרשת הברכות והקללות בסוף ספר הקדושה? מדוע השכר והעונש מתתבטאים בדברים גשמיים ולא רוחניים?
ירׂחם שמשוביץ
18/12/02 00:00
-
מקדש ישראל והזמנים
מה נותן לישראל את הכח לקדש את הזמן ולחדש מועדים שלא נכתבו בתורה?
ירׂחם שמשוביץ
16/12/02 00:00
-
אל תפרוש מן הציבור
לקישורה של הפרשה להפטרה. ומה הקיושר בין עבודת הכהנים למועדים והאם קדוש פירושו נפרד ולא מקושר???
ירׂחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
מקדש ישראל והזמנים
מהיכן כוחם של ישראל לקדש זמנים ומהי החשביות של הזמן?
ירׂחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
מה דעלך סני לחברך אל תעביד
מה המשמעות האמיתית של הממרה הידועה מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? האם זהו תרגום נכון או שמא טעות היא בידינו?
ירׂחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
איחוד המידות - רוחני וגשמי
למראית עין ישנה הפרדה מוחלטת בין גשמי לרוחני, אולם בהתבוננות בהפטרת השבת והפרשה איך משלימות הן האחד את השניה.
ירֹחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
כתועבות ארץ מצרים וכתועבות ארץ כנען
השמירה על הטוהר והמוסר היא המאפשרת את קיומה של מדינה וחברה מתוקנות
ירֹחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
ייחוד עם ישראל וקדושתו
במה מתבטאת הקדושה הנדרשת מאיתנו בחיי היומיום, ביחיד, במשפחה ובמדינה?
ירֹחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך
מה משמעותו האמיתית של הביטוי בו אנו משתמשים רבות: מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך?
ירֹחם שמשוביץ
15/12/02 00:00
-
פרשת שמיני
ויהי בחדש הראשון בשנה השנית באחד לחדש הוקם המשכן ... מה לזה ולדרכי חינוך? הסתכלות? תחרות?
הרב נועם צחור
15/12/02 00:00
-
מה ענין שמיטה אצל הר סיני
מה ענין שמיטה אצל הר סיני - לא סתם שאלה מקנטרת אלא שאלה שהתשובה אליה קצת מורכבת...
הרב שלמה יוסף זוין
14/12/02 00:00