שאל את הרב

חילוני בבית ספר דתי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/09/17 14:09 ה בתשרי התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בן 14 ומהבר מצווה אני מתחזק, 3 תפילות, שבת, לימוד תורה, אבל הבעיה היא שאני עדיין לומד בבית ספר חילוני, ואין לי כיפה (רק ציצית-אבל אף אחד לא יודע),וכולם חושבים שאני חילוני כמו כולם חס ושלום, וכמעט כולם שם (לצערי) הם אפיקורסים מסכנים-שבע"ה יגלו את האמת, עכשיו אני גם מנסה לחזק אותם, וזה מה שמשאיר אותי שם, אבל בסופו של דבר, ובכל זאת, למרות שאני יודע שזה דרך האמת והדרך האמיתית וזה תכלית העולם, אני עדיין מתבייש לשים כיפה, למרות שאני מבין שאין לי מה להתבייש, להיפך, אבל זה לא עוזר, אני יודע שאני יכול לעשות מזה קידוש ה' אבל אני לא יודע מה לעשות וזה מלחיץ אותי טיפה, כי אני מונע קידוש ה' וגם אני מפסיד כיסוי ראש, וגם אם ברכות הנהנין זה קשה לברך כי אני צריך להסתתר ולברך, מה היית ממליץ לעשות?

תשובה

שלום וברכה

ברוך הבא.

נפלא שאתה מתחזק בשמירת מצוות, בתלמוד תורה וכדו'.

אני מציע לך להמשיך בדרך שלך. לא לעסוק בביקורת שלך על חבריך, שבוודאי יש בהם גם צדדים טובים וגם צדדים בעייתיים, אלא להתרכז קודם כל בדרכך, ובשליחות שלך.

והדבר הנכון לעשות הוא להתקדם, כל הזמן. מה שאתה יכול לעשות – עשה כבר עכשיו; מה שאתה חש שאינך יכול עדיין, כמו להזדהות עם כיפה – תמתין עד שיהא בך כוח לעשות זאת. העיקרון שצריך להנחות אותך הוא להתקדם כל הזמן, ואז שאלת הקצב היא משנית.

מה שאתה יכול – עשה. מה שלא – יבוא בהמשך.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות